Getariako Txakolina 2021eko uzta
Aurten, pandemiaren egoera dela eta, uztaren ohiko aurkezpena ez egitea erabaki dugu, San Anton egunean, urtarrilaren 17an, Getarian. Baina oraindik ere arrazoi asko ditugu ospatzeko. Beraz, merkaturatzeari dagokionez urtea oso datu onekin itxi izanaren eta Getariako Txakolinaren kalitate bikaineko uzta berriaren alde egingo dugu.
Gauzak hobetzen direnean, egin beharreko sustapen-jardueren berri emango dugu. 2021eko uztako Txakolina dagoeneko merkatuan dago eta ondoren Getariako Txakolina JDri buruzko datu batzuk ematen ditugu:
- Eremu geografikoa: Gipuzkoa
- Inskribatutako mahasti hektareak: 443 ha.
- 36 upategi inskribatuta. Aurten bi upategi berri daude: MURGIALDAI Oñatin eta AITAREN Zestoan.
2021eko uzta-ekoizpena: 3.974.000 kilo. 2020ko uzta baino %10 txikiagoa izan da. Mahats osasuntsu eta kalitatezkoa bildu da irailaren 2. hamabostalditik aurrera, eta, horren ondorioz, gure inguruko txakolin tipikoa egin da, 11 gradu ertainekoa eta azidotasun markatu eta orekatua duena.
- 2.461.000 litro Txakolin Zuri
- 230.600 litro Txakolin Gorri
- 6.540 litro Txakolin Beltz
Upategi bakoitzaren ekoizpenaren %80 Hondarrabi Zuri eta Hondarrabi Beltza barietateen gutxienekoa izan behar da, eta gainerako %20a Erreglamenduan adierazitako barietateena, hala nola Petit Corbu (Hondarrai Zuri Zerratia), Gros Manseng, Chardonay eta Riesling.
Beti mantendu izan dugu Hondarrabik, gure barietate autoktonoak, txakolin mota ezberdinak egiteko aukera ematen duela. Upategi bakoitzak bere mahastien egoera kontrolatzen du, eta mahatsa biltzeko unea erabakitzen du, egin nahi duen txakolin-motaren arabera, betiere Araudian ezarritakoa betez.
2021a merkaturatzeari buruzko datu onekin itxi dugu, 2019ko zifretara iritsiz. Horregatik, eskerrak eman nahi dizkiegu kontsumitzaile guztiei Getariako Txakolina bezalako gure produktu batean konfiantza izateagatik.
Esportazioari dagokionez, %30 igo da: 2019-2020 kanpainan 423.000 litro esportatu ziren, eta 2020-2021 kanpainan, berriz, 574.125 litro. Hau da upategiek merkatu berriak irekitzeko egiten duten ahalegin handiaren emaitza.
AEB da merkatu nagusia (herrialde guztien %65), ondoren Frantzia (%6,5), Erresuma Batua eta Norvegia (%5,2) eta Suedia eta Japonia (%4) daude.